Holland


En blomsterresa till Holland.

I April var vi en vecka i Holland och besökte Floriaden, Keukenhof och blomstertåget och mycket mer. Här kommer lite bilder från tulpanernas förlovade land.
Vi åkte buss via Danmark och Tyskland där vi övernattade i Bremen både på ditvägen och hemvägen.
Först en bild från blomstertåget. Eftersom jag filmade tåget så blev det bara två bilder där men jag lovar att återkomma med filmer när jag lagt upp dem på Youtube.
Efter det blir det bilder från Amsterdam, den cykeltätaste stad jag någonsin varit i!
Och sist lite kvällsbilder från Rotterdam där vi bodde under resan.

Håll tillgodo med dessa bilder från det vackra Holland.

Jag tror aldrig att jag varit i en så rörig stad som Amsterdam! Så fruktansvärt mycket folk och cyklister som inte tog någon som helst hänsyn till någon! De for fram som om det brann i baken på dem och brydde sig inte om varken folk eller bilar. Och mopedisterna och bilisterna var inte ett dugg bättre för den delen. Så att gå i Amsterdam kräver en hel del av en om man inte vill få både armar och ben brutna på köpet. Men bortsett från folks hänsynslöshet så är det en vacker stad i de gamla stadsdelarna med alla vackra fasader i olika färger och former och alla kanaler som slingar sig genom stan.

Sist några bilder från vår första kvällspromenad i Rotterdam som jag personligen tyckte var trevligare att vara i än Amsterdam. Dit skulle jag gärna åka igen en weekend för att se allt vi inte hann med den här gången.

12 tankar om “Holland

  1. Så många underbara bilder! Kvällsbilderna från Rotterdam tycker jag väldigt mycket om. Jag var bara en gång i Holland. Besökte en kompis som hade flyttat till Leiden.
    Ska kolla filmerna så fort du har lagt upp dem på YouTube. Följer dig där också förstås.

    Gillad av 2 personer

    • Vad kul att du gillar bilderna. Rotterdam tyckte jag om och skull gärna åka tillbaka till och se deras Miniland där och mer av centrum än vi såg nu. Det kommer mer bilder från Rotterdam i kommande inlägg .
      Ha en fin kväll!

      Gillad av 2 personer

  2. Fina bilder från resan. Husen i Amsterdam är ju väldigt speciella. Jag har varit där en gång för länge sedan. Keukenhof måste vara fantastiskt med alla tulpaner i blom, där har jag aldrig varit.🌷

    Gillad av 2 personer

  3. Har varit i Amsterdam för många år sedan och tyckte väldigt mycket om den staden. Rotterdam har jag dock aldrig varit i. Jätteintressanta bilder. Visst vill man komma in i de där husen och kolla hur de ser ut inne. Ofta lär de ju ha fina små trädgårdar på baksidorna också.
    Låter underbart med resan och få se den fantastiska blomningen nu.
    Ha nu en skön onsdagkväll!

    Gillad av 1 person

    • Jag skulle tro att Amsterdam är mycket trevligare vid lågsäsong. Nu var det outhärdligt mycket folk där i och med blomstertåget och Floriaden. Visst blir man nyfiken på hur husen ser ut invändigt och de små gårdarna de har på baksidan.
      Jag hoppas att du också får en fin kväll och en fin ny dag och att våren kommer på riktigt nu med allt vad grönska och blommor det innebär.

      Gillad av 1 person

  4. Ser ut som en trevlig resa … men Amsterdam verkar onödigt stressigt! Vackra, intressanta och trevliga bilder blev det i alla fall – bilder som andas vår med sin skira grönska!
    Kvällsbilderna från Rotterdam är jättefina – dit skulle jag gärna åka också!

    Gillad av 2 personer

    • Det var stor skillnad på hur grönt det var hemma och när vi kom till Holland. Hemma hade ingenting slagit ut men där blommade det för fullt. Det var till och med lite överblommat på en del ställen. Och blomstertåget är ju i April varje år när det blommar som mest.
      Kul att du uppskattar bilderna 😊

      Gillad av 1 person

Säg vad du tycker

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.