Klockomställning igen


Då var det dags igen!

Man hade hoppats att man skulle slippa det här eländet vid det här laget! Men icke sa Nicke! Vi lär få kämpa vidare med det ett bra tag till ser det ut som. Men det är kanske ett mindre problem just nu när det tyvärr finns mycket värre saker att oroa sig för! Så inatt ( natten till söndag ) så drar vi fram klockan och förlorar en timme och samtidigt så är kallt och ruggigt väder på ingående! Önskar alla en trevlig helg trots allt elände, både stort och smått!

10 tankar om “Klockomställning igen

  1. Ja, tyvärr verkar det dra ut på tiden innan vi slipper detta påfund! Jag lider inte av det och har inga problem för egen del med den där timmen fram eller tillbaka … men tycker det är såå totalt onödigt! Så finns det ju många som verkligen mår dåligt av det hela … och dem lider jag med.
    Som sagt – i dagen läge med annat i vår omvärld som är viktigare, så är det ändå ett ganska litet problem.
    Ha en fin helg du också! 🤗

    Gillad av 1 person

    • Visst är det onödigt och åtminstone för mig så är det väldigt jobbigt att förlora en hel timmes sömn den enda natten i veckan där jag får sova ordentligt! Men som sagt så är man glad att man faktiskt har möjlighet att få sova alls i en skön säng till skillnad från alla stackars människor som flyr för sina liv just nu! Så man ska inte klaga!
      Ha det riktigt fint i helgen och njut av vårvädret så länge det varar!

      Gillad av 1 person

  2. Ja nu börjas det igen. Jag har märkt att ju äldre jag blir desto svårare har jag att anpassa mig till tidsomställningen. Det gäller t ex tidsförskjutningen av måltider och sänggåendet. Det tar ett par veckor innan jag vant mig. Men som du så klokt säger. Just nu finns det en del annat att tänka på så det känns inte som något problem!
    Ha en fin lördag och söndag!

    Gillad av 1 person

    • Visst är det så! Ju äldre man blir ju jobbigare blir det! Man är väl inte lika anpassningsbar längre antar jag. Men det känns som sagt som ett ickeproblem den här gången med tanke på hur eländigt de stackars människorna i Ukraina har det som måste fly för sina liv!
      Önskar sig en fin helg med sol och vårvärme!

      Gillad av 1 person

  3. Precis. Där är vi igen. För mig som hundägare är den här omställningen lättare. Natten är ju 1 timme kortare. Det är värre åt andra hållet. Då får man anpassa tiderna igen. Du får sova lite fortare i natt för att jämna ut den timmen 😂 Ha en trevlig helg!

    Gillad av 1 person

    • Eftersom jag redan får sova för få timmar på grund av mitt jobb så är det mycket bättre på hösten när man får en timme extra! Jag ska testa ditt knep med att sova fortare i natt! Det var en riktigt bra idé hahaha! Men kan förstå att vovven blir glad av att slippa vänta så länge på sin promenad när natten är kortare 😉
      Ha en jättefin helg!

      Gillad av 1 person

    • Håller med dig helt och hållet! Klockomställningen är jobbig och onödig men ändå en bagatell just nu!
      Hoppas du har en fin helg med sol och lite vårvärme kvar innan kylan kommer tillbaka nästa vecka!

      Gilla

Säg vad du tycker

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.