Äldre stickprojekt


När jag var som mest stickgalen…

så stickade jag allt mellan himmel och jord! Här är lite av det jag har stickat under årens gång. Jag sålde även mjukisdjur och dockor på beställning och katterna som ni ser här har jag stickat och sålt i hundratal i olika färger och storlekar. En sådan katt stickade jag på ett par tre kvällar när jag var som mest aktiv. Ibland saknar jag den tiden!


Min blåa elefant!


Herr Giraff!


Fru Snögumma och herr Kisse! Och den virkade mr Giraff!


Trots min spindelfobi så knåpade jag ihop fröken Snurrig!


Den toviga och luggslitna katten till höger är den allra första jag gjorde! Sedan följde det hundratals i hans fotspår!


Min första dockfamilj!


Sen följde det fler i deras fotspår!


Farbror Tusenfoting tog ett tag att göra med alla fötter! Men även han fick några kompisar med tiden!


Och sist men inte minst, Johannes tågtröja! Han älskade ånglok när han var liten, så vad passade bättre än en tröja med ånglok då!

11 tankar om “Äldre stickprojekt

  1. Och där var igen något vi har gemensamt. När jag fortfarande jobbade ( i vården) virkade och stickade jag dockor och djur. T.ex. en björn som var utklädd som sjuksköterska. De var väldigt eftertraktade. Senare började jag sticka kläder till Barbie också. Jättegullig tröja! Kan tänka mig att han älskade den.

    Gillad av 1 person

    • Oj vad roligt att hitta en stickfrände! Det var verkligen kul att sticka sådana här kramdjur! Jag stickade en jättepanda som var över en meter hög! Den ska finnas någonstans här hemma och om jag hittar den ska jag lägga upp den också!
      Jo han älskade den tröjan!

      Gillad av 1 person

      • En jättepanda? Jag virkade jättegiraffer förr. De var också en meter. Tack vare halsen, ha…ha….
        Har ju virkat en apa för ett tag sedan. En Amigurumi. Det finns massor med beskrivningar på nätet. Tror jag ska ta mig an nästa projekt snart. Apan vill ju ha en kompis förstås.

        Gillad av 1 person

Säg vad du tycker

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.