Väderrapport 29/9-19 Asarum


Söndag 29 September

I dag gryr dagen i Asarum 06:22. Solen går upp klockan 06:59 och ner klockan 18:42 . Det mörknar vid 19:19.
Dagens längd är 11 timmar och 43 minuter. Det är dagsljus 12 timmar och 57 minuter.
Månen går upp 07:30 och ned 19:24
Månen är belyst 0 %

I Asarum blir dagen 4 minuter och 40 sekunder kortare. Dagen har blivit 5 timmar och 57 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 84 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 17:55 i Asarum. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus


Molnigt 12,2 C  Vindby 1,4 m/s S  Luftfuktighet 97 %  hPa 998
Kl.01:30


Molnigt 10,7 C  Vindby 0,3 m/s E  Luftfuktighet 97 %  hPa 995  Regn 2,7 mm
Kl.06:55


Mest molnigt 15,6 C  Vindby 2,4 m/s E  Luftfuktighet 78 %  hPa 993
Kl.13:20


Mest molnigt 12,2 C  Vindby 1 m/s E  Luftfuktighet 97 %  hPa 989  Regn 4 mm
Kl.19:45

Idag har det varit lagom varmt och lite sol

Högst och lägst uppmätta temperatur igår (inofficiellt privat mätare)
Max 22,1, Min 6,7 C
Högst uppmätta vind 1,7 m/s, Högst uppmätta vindby 2,4 m/s

Högst och lägst uppmätta temperatur igår (officiellt enligt YR.NO)
Max 16,3 C, Min 7,6 C
Högst uppmätta vind 2,1 m/s. Högst uppmätta vindby 5,4 m/s

 

Satt ur spel…

har jag varit hela helgen på grund av min onda rygg 😌

Därför…

blir det bara några urtavlor idag

9 tankar om “Väderrapport 29/9-19 Asarum

  1. Det låter inte bra. Hoppas att det inte är långvarigt. Du får krya på dig fortare än fort.
    Vädret var både och. Lite regn, lite sol, lite regn, lite sol…… o.s.v.
    Min favorit är urtavlan med smileyn eller nej, det är nog en emoji tror jag. Ta hand om dig och ryggen!!

    Gillad av 1 person

    • Här var det dimma inatt igen och regn. Sen kom det lite sol och blåst och nu är det kallare igen.
      Ryggen är lie bättre men inte helt bra. Jag tror det är en nerv som kommer i kläm vid ena skulderbladet och sen strålar det hela vägen ner i ryggen. Det är mitt jobb som sliter på en. Mycket tunga lyft och sträcka sig både upp och ner och långt in för att nå brevlådorna. Folk tänker inte på den stackare som ska lägga något i lådan utan ser den mer som en utsmyckning i trädgården verkar det som. Hade jag fått bestämma så hade tre fjärdedelar av alla brevlådsmodeller förbjudits och alla skulle stå i raka rader och lätta att nå från en bil.
      Men det är ju en utopi tyvärr.
      Ha en fin kväll det som är kvar av den!

      Gillad av 1 person

Säg vad du tycker

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.