Väderrapport 13/6-19 Asarum


Idag går solen upp 04:13 och ned 21:49
Dagens längd är 17 timmar och 36 minuter.
Det är gryning 03:11 och skymning 22:51
Det är dagsljus 19 timmar och 40 minuter.
Månen går upp 16:52 och ned 02:44
Månen är belyst 79 %

 


Åska och regn 14,5 C  Vindby 1,4 m/s S  Luftfuktighet 93 %  hPa 1006  Regn 1 mm
Kl.02:30


Molnigt 18,2 C  Vindby 0,8 m/s W  Luftfuktighet 96 %  hPa 1007  Regn 6,2 mm
Kl.07:55

Mest molnigt och soldis 28,3 C  Vindby 1,4 m/s S  Luftfuktighet 43 %  hPa 1009
Kl.14:25


Halvklart 21 C  Vindby 2,6 m/s SW  Luftfuktighet 50 %  hPa 1010
Kl.19:45


Efter ett kraftigt åskväder med regn och blåst kom solen fram och det blev väldigt varmt igen!

 

Högst och lägst uppmätta temperatur igår (inofficiellt privat mätare)
Max 25,1  , Min 13,5 C
Högst uppmätta vind 4,4 m/s, Högst uppmätta vindby 7,1 m/s

Högst och lägst uppmätta temperatur igår (officiellt enligt YR.NO)
Max 22,2 C, Min 14 C
Högst uppmätta vind 5 m/s. Högst uppmätta vindby 11,2 m/s

 

Fint besök i trädgården igen

 

Min lilla kompis kommer varje dag nu. Jag hoppas att det finns ungar i närheten och att de vågar sig hit också.

4 tankar om “Väderrapport 13/6-19 Asarum

    • Jag hoppas på ungar. För några år sedan hade vi flera ungar här. Så vi får se vad som sker.
      Här har det varit varmt och torrt igen, så hopplöst för det lilla regn som kom har redan torkat upp.
      Önskar dig en trevlig fredagskväll!

      Gillad av 1 person

  1. Underbara bilder på din lalla kompis! Här har ungarna, som är två till antalet varit med till fågelbordet några gånger. Jag kan bara hålla tummarna att deras föräldrar hjälper dem att hålla koll på Sixten. Tyvärr är han en grym jägare …
    När regnet verkar ha fallit rejält både här och där så har vi bara fått ca. 6 mm … mer behövs!
    Ha en fin fredag!

    Gillad av 1 person

    • Jag hjälper till att hålla tummarna. Sixten får ta en paus i jagandet 😊.
      Här kom inte så mycket regn som det verkade som när det åskade, Bara sammanlagt 16 mm. Nu lovar de rikligt med regn imorgon, men det tror jag inte på.
      Ha en jättefin fredag du med.

      Gillad av 1 person

Säg vad du tycker

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.