Väderrapport 30/5-19 Asarum


Idag går solen upp 04:24 och ned 21:33
Dagens längd är 17 timmar och 09 minuter.
Det är gryning 03:27 och skymning 22:30
Det är dagsljus 19 timmar och 03 minuter.
Månen går upp 03:36 och ned 16:18
Månen är belyst 21 %


Klart 0,9 C  Vindstilla  Luftfuktighet 86 %  hPa 1019
Kl.01:30


Halvklart 16,3 C  Vindby 2,6 m/s SW  Luftfuktighet 56 %  hPa 1018
Kl.07:45


Molnigt 18,1 C  Vindby 3,8 m/s E  Luftfuktighet 67 %  hPa 1017
Kl.13:20


Lätt regn 11,5 C  Vindby 4 m/s SW  Luftfuktighet 95 %  hPa 1012  Regn 1,8 mm
Kl.19:40

 


Idag har det varit kallt och ruggigt. Inte inbjudande alls till uteaktiviteter.

 

Högst och lägst uppmätta temperatur igår (inofficiellt privat mätare)
Max 22,4 ( i solen ) , Min – 0,4 C
Högst uppmätta vind 3,7 m/s, Högst uppmätta vindby 7,1 m/s

Högst och lägst uppmätta temperatur igår (officiellt enligt YR.NO)
Max 15,8 C, Min 0,8 C
Högst uppmätta vind 4,2 m/s. Högst uppmätta vindby 10,2 m/s

 

Las Vegas Nevada

 


Tillbaks i Vegas!


Då var vår resa över! Vi har haft en helt otrolig upplevelse och fått se mer än vi kunnat drömma om. Den här resan var en dröm som gick i uppfyllelse. Jag hoppas att vi någon gång får tillfälle att åka tillbaks och se mer av detta helt otroliga land som är USA!

Tack alla som velat följa mina inlägg från denna oförglömliga resa!

4 tankar om “Väderrapport 30/5-19 Asarum

  1. Vilken final det blev! Las Vegas är säkert en fantastisk stad … och det vita sagoslottet med de färggranna tornen är riktigt läckert! Som jag redan skrivit, så har det varit en fantastisk upplevelse att få ta del av resan … men det jag mest skulle vilja uppleva själv är naturligtvis naturen! Alla dessa oförglömliga platser ni besökte!
    Än en gång TACK!

    Gillad av 1 person

    • Jag håller med dig om att naturen var det absolut bästa på hela resan. Man blev lite hagalen nästan och ville se mer och mer ju mer man såg 😂 .
      Jag gillade det slottet också. Är glad för färger och allt som lyser, så på så vis är Vegas fantastiskt, men det är inget som vi skulle välja att åka till som semester precis. Jag hade hellre avslutat resan i San Francisco, men det var i Vegas som bussturen slutade så…
      Kul att du varit med hela minnesresan här på bloggen. Stort TACK för det och jag önskar dig en fin helg.

      Gillad av 1 person

  2. Nej, tvärtom. Tack för att vi fick följa med! Slottet du fastnade för ser ut som ett sagoslott. Fascinerande gulligt med de färgerna och ljuset. 😀
    Jag håller tummarna att ni får möjlighet att se ännu mera en annan gång.
    Ha en trevlig söndag!

    Gillad av 1 person

    • Kul att du ville följa med och tack för alla härliga kommentarer.
      Det slottet hade jag gärna tagit med mig hem men det fick inte plats i resväskan tyvärr 😂😉 .
      Jag drömmer om att åka tillbaka någon gång, men om det blir mer än drömmar återstår att se. Oavsett hur det blir så är jag så tacksam för att vi kunde göra den här resan och för alla härliga minnen vi har från den.
      Önskar dig en fin söndag med!

      Gillad av 1 person

Säg vad du tycker

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.